Οι οδηγίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για σωστή χρήση του διαδικτύου

Αναρτήθηκε από :: EShop Admin Σε :: Root Ημ/νια :: Σχόλιο: 0 Προβολές: 622

Οι νέες συνθήκες, οι οποίες διαμορφώνονται λόγω της πανδημίας του κορονοϊού , έχουν ως συνέπεια την εκτεταμένη χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών που καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε για τις ανάγκες της εργασίας εξ αποστάσεως, της επικοινωνίας, ακόμη και της ψυχαγωγίας.

Με δεδομένο ότι για πρώτη φορά η ανθρώπινη επικοινωνία πρέπει να διεκπεραιώνεται σχεδόν εξολοκλήρου μέσω της τεχνολογίας και των δικτύων, συνιστάται στους πολίτες να κάνουν υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, προκειμένου να αποφεύγονται πιθανά φαινόμενα τοπικής υπερφόρτωσης στα δίκτυα.

Υπενθυμίζεται επίσης, πως νωρίτερα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εγκαινίασε την πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR, μέσω της οποίας καλεί τις επιχειρήσεις τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να εξετάσουν ποιες από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους που παρέχονται με συνδρομή, μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα.

Ο δέκάλογος του υπουργείου για την αποφυγή υπερφόρτωσης των δικτύων

Η αποφυγή της χρήσης διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις εννέα το πρωί έως τις έξι το απόγευμα και η επιλογή της σταθερής τηλεφωνίας για την πραγματοποίηση κλήσεων αντί της κινητής, ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία υπερβολικής κίνησης στις υποδομές της κινητής, είναι οι δύο από τις συστάσεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προκειμένου να αποφευχθεί η υπερφόρτωση των δικτύων. 

Αναλυτικά οι οδηγίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα είναι:

1. Αποφεύγουμε, όσο το δυνατό, τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 09:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε τον απαιτούμενο «χώρο» ώστε τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τις πιο απαιτητικές ανάγκες εφαρμογών επικοινωνίας και ομαδικής απομακρυσμένης εργασίας και τηλε-εκπαίδευσης που είναι τόσο σημαντικές για μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας και επιχειρήσεων και εν τέλει κρίσιμες για την λειτουργία όλης της οικονομίας.

2. Αν πρόκειται να πραγματοποιήσουμε μία τηλεφωνική κλήση προτιμάμε τα σταθερά δίκτυα αντί των κινητών. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε τη δημιουργία υπερβολικής κίνησης στις υποδομές κινητής τηλεφωνίας.

3. Αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου μεγέθους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, εξαντλούμε κάθε προσπάθεια συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό.

4. Αποφεύγουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον υπολογιστή μας.

5. Αποφεύγουμε τις περιττές video κλήσεις, τόσο τις ώρες αιχμής όσο και τις απογευματινές και βραδινές ώρες μη αιχμής.

6. Εκμεταλλευόμαστε τις διαδικτυακές πλατφόρμες ομαδικής – συνεργατικής εργασίας με τους συναδέλφους μας και δεν χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τις κλασικές βιντεοεφαρμογές.

7. Κατεβάζουμε στον υπολογιστή μόνο τα αρχεία που χρειαζόμαστε. Αν θέλουμε να μοιραστούμε με άλλους ένα αρχείο που εντοπίσαμε στο διαδίκτυο, τους στέλνουμε τον σύνδεσμο και όχι το ίδιο το αρχείο.

8. Διατηρούμε ενημερωμένες τις ηλεκτρονικές μας συσκευές με τις τελευταίες εκδόσεις του λογισμικού τους, ακολουθώντας τις οδηγίες των κατασκευαστών. Επίσης, διατηρούμε ενημερωμένα τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε για την προστασία των συσκευών από κακόβουλο λογισμικό.

9. Αν έχουμε παιδιά φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε όσο το δυνατόν την προσκόλλησή τους αποκλειστικά σε πλατφόρμες μετάδοσης βίντεο (streaming) και στα κοινωνικά δίκτυα.

10. Υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Συμβουλευόμαστε τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (www.eody.gr) για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και δεν αναπαράγουμε πληροφορίες και υλικό που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης.

 

Πηγή: www.ethnos.gr

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο :